za konkurs odpowiada p. Sidorowicz
„TAJEMNICE LUDZKIEGO CIAŁA”-
WOJEWÓDZKI KONKURS BIOLOGICZNY DLA UCZNIÓW
KLAS VII SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW
( ROK SZKOLNY 2017/2018)
REGULAMIN
1
ORGANIZATOR I CELE KONKURSU
- Konkurs biologiczny organizowany jest przez Szkołę Podstawową nr 11 w Szczecinie
- Celem konkursu jest:
- rozbudzanie u młodzieży ciekawości poznawczej i twórczego myślenia
- rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów
- rozwijanie w uczniach umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów z zakresu nauk biologicznych
- pobudzanie twórczego myślenia
- promowanie osiągnięć uczniów i ich nauczycieli
2
TERMIN I MIEJSCE PRZEPROWADZENIA KONKURSU
- Konkurs zostanie przeprowadzony 22 marca 2018r o godz. 12:00 w Szkole Podstawowej nr 11 w Szczecinie, ul. Emilii Plater 20.
3
WARUNKI I ZASADY UCZESTNICTWA W KONKURSIE
- Konkurs kierowany jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych Województwa Zachodniopomorskiego zainteresowanych biologią.
- W konkursie dana szkoła może być reprezentowana przez trzy osoby.
- Zgłoszenie do konkursu (Załącznik nr 1) - wypełniony formularz zgłoszeniowy należy przesłać pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tytułem: „Konkurs biologiczny” lub adres szkoły Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Należy również wypełnić kartę zgłoszenia ucznia do konkursu (Załącznik nr 2 ) skanować i przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tytułem: „Konkurs biologiczny” lub szkoły Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo wziąć ze sobą na konkurs.
- Karta musi być podpisana przez rodzica (prawnego opiekuna). Podpis rodzica oznacza zgodę na uczestnictwo dziecka w konkursie oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych ucznia na potrzeby konkursu i publikację wyników konkursowych w Internecie.
- Uczeń uczestniczący w konkursie powinien posiadać przy sobie aktualną legitymację szkolną lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
- Termin zgłoszeń upływa 03.2018r.
4
PRZEBIEG KONKURSU
- Konkurs jest jednoetapowy, uczniowie rozwiązują test składający się z pytań otwartych i zamkniętych.
- Czas trwania testu - 90 minut.
- Zakres materiału dotyczący konkursu obejmuje następujące zagadnienia:
- związki chemiczne budujące organizmy oraz pozyskiwanie i wykorzystanie energii
- budowa i funkcjonowanie organizmu człowieka
- budowa i funkcjonowanie komórki
- układy występujące w organizmie człowieka: nerwowy, pokarmowy, oddechowy krwionośny (serce, grupy krwi), szkieletowy, mięśniowy, ruchu, wydalniczy
- stan zdrowia i choroby
- genetyka - w zakresie objętym wymaganiami szczegółowymi podstawy programowej
5
OCENA PRAC
- Komisja oceniająca prace uczniów wyłoni trzy prace z najwyższą punktacją.
- Trzej uczestnicy konkursu, którzy zdobędą największą liczbę punktów zostaną nagrodzeni nagrodami rzeczowymi i dyplomami za zajęcie I, II, III miejsca.
- W sytuacji uzyskania przez kilku uczestników tej samej liczby punktów zostanie przeprowadzona dogrywka (dla tych uczniów dodatkowo do rozwiązania test zawierający 3 pytania).
6
KOMISJA KONKURSOWA
- W skład komisji konkursowej wchodzą nauczyciele biologii, geografii i przyrody uczący w Szkole Podstawowej nr 11 w Szczecinie oraz w oddziałach gimnazjalnych.
7
NAGRODY
- Nagrody oraz dyplomy uznania zostaną przekazane bezpośrednio Laureatom Konkursu.
Dodatkowych informacji o konkursie udziela Marta Sinkiewicz e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
8
WYKAZ ZALECANEJ LITERATURY I MATERIAŁÓW POMOCNCZYCH
- Podręczniki do biologii w gimnazjum, zamieszczone w wykazie podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego, przeznaczonych do kształcenia ogólnego, uwzględniające podstawę programową określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (z późniejszymi zmianami)
- Grykiel Krystyna, Halastra-Petyna Grażyna, Mazurek Elżbieta, Potulska- Klein Barbara, Tablice, Tablice biologiczne, Podkowa 2007 3. Poziomek Urszula, Biologia w gimnazjum. Doświadczenia, WSiP 2010
- Atlas anatomiczny Tajemnice ciała ludzkiego, Nowa Era 2011
- Jedność i różnorodność, PWN 2011 10. „Wiedza i Życie”, miesięcznik, numery od września 2017 r. do grudnia 2017 r., Księgarnia Prószyński i S-ka 11. Zalecane strony Internetowe: http://mlodziez.erys.pl/lesnoteka, www.wiz.pl,
- Raport z badania „Diagnoza umiejętności gimnazjalistów w zakresie przedmiotów przyrodniczych 2012, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013
- Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych red. Barbara Ostrowska i Krzysztof Spalik, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2010
- Baza dobrych praktyk, w tym baza narzędzi dydaktycznych:www.bnd.ibe.edu.pl
Termin zgłoszeń upływa 02.03.2018r.