ZAŁĄCZNIK
do uchwały rady pedagogicznej
nr 1/2015/2016
z dnia 31 sierpnia 2015r.
W Statucie Szkoły wprowadza się następujące zmiany :
W §3 w ustępie 3 słowa „ 7 lat” zostają zastąpione słowami „6 lat”.
W §3 ust. 8 otrzymuje brzmienie :
8.1. W przypadku przyjęcia z urzędu w okresie od rozpoczęcia do zakończenia
zajęć dydaktycznych do oddziału klasy I, II lub III ucznia zamieszkałego
w obwodzie szkoły, dyrektor szkoły po poinformowaniu rady oddziałowej
dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad 25 uczniów.
8.2. Dyrektor szkoły może odstąpić od podziału, którym mowa w ust. 8.1.,
zwiększając liczbę uczniów w oddziale na wniosek rady oddziałowej oraz po
uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
8.3. Liczba uczniów w oddziale klas I – III może być zwiększona nie więcej niż
o 2 uczniów.
8.4. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I – III zostanie zwiększona zgodnie
z ust. 8.2. i 8.3. w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera
nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze,
w tym oddziale.
8.5. Oddział, w którym liczbę uczniów zwiększono zgodnie z ust. 8.2. i 8.3, może
funkcjonować ze zwiększoną liczba uczniów w ciągu całego etapu
edukacyjnego.
W §3 ustępy 8, 9 10, 11, 12 otrzymują numerację odpowiednio : 9, 10, 11, 12, 13.
§4.1. punkt 9 otrzymuje brzmienie :
9) umożliwienie pobierania nauki przez dzieci niepełnosprawne,
niedostosowanymi społecznie i zagrożonymi niedostosowaniem społecznym
zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz
predyspozycjami
W §12.1 pkt. 13 otrzymuje brzmienie :
13) organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w formach i na zasadach
określonych w § 31 i §32 Statutu Szkoły oraz odpowiada za realizację zaleceń
wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia.
W §14.2. dodaje się pkt. 9 w brzmieniu :
9) ustala sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym
sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny,
w celu doskonalenia pracy szkoły .
W §25 ustęp1 otrzymuje brzmienie :
1. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są :
1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym
2) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia
3) zajęcia dydaktyczno-wyrównwacze i specjalistyczne organizowane dla uczniów wymagających szczególnego wsparcia w rozwoju lub pomocy psychologiczno-pedagogicznej
4) zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych
Szkoła może prowadzić również inne niż wymienione w pkt.2-4 zajęcia
edukacyjne. Zajęcia te mogą być prowadzone z udziałem wolontariuszy.
§26 otrzymuje brzmienie :
1. W szkole organizowane są zajęcia :
1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego
2) mogą być organizowane dodatkowe zajęcia edukacyjne :
a) zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny
nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych
b) zajęcia dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz
program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu
programów nauczania
3) zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych
4) zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
5) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów
2. Zajęcia dodatkowe prowadzone są w grupach międzyklasowych i międzyoddziałowych poza systemem klasowo-lekcyjnym.
3. Zajęcia dodatkowe organizowane są w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych lub godzin dyrektorskich.
4. Liczbę uczestników zajęć nadobowiązkowych ustalają odpowiednie zarządzenia MEN.
W §44 ustępy 6 i 7 zostają usunięte. Wprowadza się ustęp 6 w brzmieniu :
6. Warunki korzystania ze sprzętu elektronicznego
1) Uczniowie przynoszą do szkoły telefony komórkowe, odtwarzacze i inny
sprzęt elektroniczny na własną odpowiedzialność, za zgodą rodziców.
2) Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zagubienie czy kradzież
sprzętu. przynoszonego przez uczniów.
3) Dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego i innych
urządzeń elektronicznych podczas wycieczek szkolnych za zgodą rodziców,
którzy ponoszą pełną odpowiedzialność za sprzęt, po uprzednim ustaleniu
warunków korzystania z wychowawcą – opiekunem grupy.
4) Podczas pobytu w szkole obowiązuje ograniczenie korzystania ze sprzętu
elektronicznego (telefony, tablety, smartfony, mp3 itp.) w obrębie godzin
edukacyjnych, terapeutycznych i dodatkowych danego dziecka. Podczas
zajęć edukacyjnych obowiązuje całkowity zakaz używania sprzętu
elektronicznego (wszystkie urządzenia muszą być wyłączone i schowane)–
z zastrzeżeniem punktu 6 i 7.
Korzystanie z telefonów komórkowych podczas zajęć edukacyjnych
dopuszcza się u dzieci, u których zdiagnozowano chorobę somatyczną,
w której procesie leczenia konieczny jest stały kontakt z rodzicem lub
opiekunem prawnym, co do dawki podawanego leku.
5) Nagrywanie dźwięku i obrazu za pomocą telefonu, dyktafonu, odtwarzacza
MP czy aparatu fotograficznego jest możliwe jedynie za zgodą osoby
nagrywanej lub fotografowanej. Niedopuszczalne jest nagrywanie lub
fotografowanie sytuacji niezgodnych z powszechnie przyjętymi normami
etycznymi i społecznymi oraz przesyłanie treści obrażających inne osoby.
Powyższe nie dotyczy wydarzeń publicznych odbywających się w szkole,
w tym uroczystości szkolnych.
6) Możliwe jest korzystanie z telefonu komórkowego poza zajęciami
edukacyjnymi (przed i po zajęciach lekcyjnych) z zastrzeżeniem pkt.5.
Możliwe jest korzystanie ze sprzętu elektronicznego w świetlicy szkolnej za
zgodą wychowawcy świetlicy.
7) Możliwe jest korzystanie podczas lekcji ze sprzętu elektronicznego, który jest
własnością szkoły.
8) Podczas przerw oraz w świetlicy i jadalni obowiązuje zakaz używania
telefonów i innych urządzeń elektronicznych do celów innych niż tylko
wykonanie pilnego połączenia telefonicznego do rodzica lub opiekuna
prawnego, wynikającego z bieżącej potrzeby. Obowiązuje zakaz korzystania
z Internetu za pośrednictwem telefonu komórkowego.
9) Uporczywe naruszenie przez ucznia zasad używania telefonów
komórkowych na terenie szkoły powoduje zabranie urządzenia przez
nauczyciela na czas zajęć lekcyjnych, a następnie przekazanie go do
depozytu u dyrektora szkoły – aparat zostaje wyłączony w obecności ucznia
Przypadek ten zostaje odnotowany przez wychowawcę klasy w zeszycie
uwag.
10) Po odbiór telefonu zgłaszają się rodzice lub prawni opiekunowie ucznia.
Zostają oni zapoznani z sytuacją i pouczeni o konsekwencjach
(w tym konsekwencjach prawnych związanych z naruszeniem prywatności
uczniów lub pracowników szkoły).
W Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania wprowadza się następujące zmiany :
W §3 po zdaniu „Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego” dodaje
się zdanie : „Wprowadza się elementy oceniania kształtującego”.
W §4 dodaje się ust. 3 w brzmieniu :
3. W celu udostępnienia oceniania bieżącego w szkole organizowane są
konsultacje dla rodziców nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu.
W §17.1. zdanie „Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu
zajęć dydaktyczno-wychowawczych.” zastępuje się zdaniem :
„Zastrzeżenia te zgłasza się od dnia ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej
z zajęć edukacyjnych lub rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, nie
później jednak niż w terminie 2 dni roboczych od dnia zakończenia rocznych
zajęć dydaktyczno-wychowawczych”.
W §17 ustęp 9 otrzymuje brzmienie :
9. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu
w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie
wyznaczonym przez dyrektora szkoły w uzgodnieniu z uczniem i jego
rodzicami.
W §18 ustęp 4 otrzymuje brzmienie :
4. O promowaniu do klasy programowo wyższej ucznia posiadającego
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na
upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym postanawia rada
pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie
edukacyjno-terapeutycznym.
W §18 ustęp 7 otrzymuje brzmienie :
7. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć
ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada
pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I – III,
na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub
na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
W §18 dodaje się ustęp 9 w brzmieniu :
9. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu wychowawcy oddziału albo na
wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada
pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II do klasy
programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju
i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści
nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
W §20 ustęp 3 otrzymuje brzmienie :
3. O ukończeniu szkoły przez ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe
w stopniu umiarkowanym postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając
ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.