Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego marynarzy i Portowców w Szczecinie

Szkoła Podstawowa Nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego marynarzy i Portowców w Szczecinie.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • * Zdjęcia zamieszczone na stronie nie posiadają opisów alternatywnych ze względu na dużą ilość zamieszczanych zdjęć.
  • * niektóre zamieszczane informacje występują w postaci skanów z uwagi na charakter informacji, jaki jest niezbędny do ich opublikowania.

Wyłączenia

  • * Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
  • * Część plików nie jest dostępna cyfrowo.
  • * Niektóre dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 roku.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Maria Grządzielewska.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 91 4332924

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców w Szczecinie
  • Adres: ul. Grodzka 23, 70-543 Szczecin
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 91 4332924

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Do budynku szkoły prowadzi wejście główne od ul. Grodzkiej 23. Prowadzi do niego 1 stopień oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz.

2. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

3. Na terenie szkoły nie ma miejsc parkingowych.

4. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy szkoły.

5. W budynku na każdej kondygnacji znajduje się korytarz o zróżnicowanym poziomie i 3 stopniach. Budynek nie posiada wind. Do przemieszczania osób niepełnosprawnych służy schodołaz gąsiennicowy.

6. W budynku nie ma dostosowń dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).

7. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

8. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

9. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

1. Na stronie www można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

2. Serwis BIP jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przegllądanie treści przez osoby niedowidzące:

* zmiana wielkości czcionki

* podświetlone linki

* skala szarości

* jasne tło

* podwyższony kontrast

Inne informacje i oświadczenia

Informacje na temat procedury: Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostęou, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą część chodzi oraz sopsób kontaktu. Jeśli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, informuje wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapenienia dostępności lub alternatywnegosposobu dostępności do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji moblilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl.

 

Oleksandr 6b

Cześć! Nazywam się Oleksandr Ilnytskij.  Pochodzę  z Ukrainy. Śpiew to moja pasja.Chciałbym Wam o niej opowiedzieć.
 Zacząłem śpiewać jeszcze w przedszkolu. W 2014 roku (miałem wtedy 6 lat) pierwszy raz wystąpiłem na  scenie. Był to mój pierwszy występ przed prawdziwą publicznością, a nie jak dotąd tylko dla pedagogów, rodziców. Zaśpiewałem w konkursie miejskim. Wtedy wykonałam pierwszy raz trudną piosenkę solo pt. ,,Nad morzem albatrosy. Podczas mojego występu tańczyli  za mną starsi koledzy z  mojej szkoły. Piosenka wszystkim się bardzo podobała i kiedy  przeszedłem  w następnym roku do klasy 1, to byłem bardzo popularnym uczniem, znanym wszystkim. Wszyscy śpiewali moją piosenkę. W 2017 r. (gdy  miałem 10 lat) przeprowadziłem  się do Kijowa.  Dyrektor festiwalu ,,Czerwona Ruta(RutaFest) zaproponował MI uczestnictwo  w tym festiwalu.  Zacząłem nagrywać filmiki z różnego rodzaju piosenkami, by zaprezentować je na festiwalowym castingu. Organizatorzy festiwalu zadawali mi zdalnie różne zadania - wykonywanie różnych piosenek. Jedną z nich była ukraińska piosenka ,,Nad morzem.

 Po drugim zadaniu mama znalazła dla mnie nauczycielkę śpiewu. Nazywała się  Iryna Tarnawska.  Z jej pomocą bardzo się rozwinąłem.  Po 12. piosence miałem  na swoim koncie już pięć pucharów z pierwszym miejscem i dwa z Gran-Prix.
Moim następnym etapem była nauka w szkole znanej śpiewaczki Natalii Valevskiej (z którą przyjaźnię się do dzisiaj). Była ona klientką mojej mamy. Po pierwszej lekcji próbnej zapisałem się na zajęcia. Szkoła nazywała się  ,,Muza Production . Niestety w 2019 roku ze szkoły odszedł mój ulubiony nauczyciel, postanowiłem więc zrezygnować z zajęć.
Na jednym z festiwali  Iryny Tarnawskiej poznałem dwie dziewczyny, z którymi zacząłem się przyjaźnić. Dziewczyny poleciły mi nową nauczycielkę śpiewu.  Była to śpiewaczka, która użyczyła głosu Elsie -bohaterce filmu animowanego  ,,Krainy lodu i ,,Krainy lodu II w ukraińskiej wersji językowej, a także wielu innym  bohaterom.
Do dziś  miałem 25 zadań związanych z ,,RutaFest . Byłem  już na festiwalu, na którym zająłem 5.miejsce. Wziąłem także udział w  ,,Voice of Ukraine 2018. Obecnie  planuję  znaleźć  nowego nauczyciela śpiewu w Polsce oraz wziąć udział w polskiej wersji The Voice.
 Proszę obejrzeć moje filmiki na https://liblink.pl/xCYZRIXOAB , https://liblink.pl/vB5dViBrE3 i https://liblink.pl/QcSIlXsFnY

Lena Wolert 6c

 

 Pan Mariusz Soboniak

Od ponad 5 lat jestem mocno związany z światem kawy i słodkości w Szczecinie. Przez ponad 4 lara prowadziłem rower z kawą nad Jeziorem Szmaragdowym (Szmaragd Caffe) Obecnie zajmuje się produkcja zdrowszych wersji ciast i słodkości :). Jestem również współtwórca szczecińskich batonów  https://www.facebook.com/krotkisklad jednak z braku czasu oddałem ten pomysł koleżance :) 
Obecnie prowadzę:
 
 
Ania Badura 6C
 
 
 
 
 

Maksymilian  Kusztelski 6c

Moim hobby jest układanie puzzli. To są puzzle które już ułożyłem:

 

 

Najczęściej układam puzzle w weekend, ponieważ w tygodniu muszę się uczyć. Układam puzzle kiedy jest brzydka pogoda, bo wtedy nie można wyjść na dwór.

Szanowni Państwo,

poniżej linki z warunkami ubezpieczenia dzieci przedszkolnych i uczniów naszej szkoły:

warunki ubezpieczenia

NNW uczniów

Tabela środków specjalnych

Koszt na dziecko 36 zł

 

Procedury zapewniania bezpieczeństwa

w Szkole Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców w Szczecinie 

w związku z wystąpieniem epidemii

 

Na podstawie wytycznych ministra właściwego do spraw zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa w szkole i ochrony przed rozprzestrzenianiem się COVID-19 w Szkole Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców w Szczecinie  obowiązują specjalne procedury zapewniania bezpieczeństwa.

Organizacja pracy szkoły oraz obowiązki pracowników szkoły związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w związku z COVID-19

 

  1. Za zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków pobytu w Szkole Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców w Szczecinie , zwanej dalej szkołą lub placówką, odpowiada Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego Marynarzy
    i Portowców w Szczecinie , zwany dalej Dyrektorem.
  2. W szkole stosuje się aktualne wytyczne ministra właściwego do spraw zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania udostępnione na stronie urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
  3. Na terenie szkoły mogą przebywać tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję górnych dróg oddechowych (katar, kaszel, gorączka). W wejściu do szkoły każdej osobie dokonuje się pomiaru temperatury ciała za pomocą termometru bezdotykowego. Do szkoły nie mogą uczęszczać uczniowie ani przychodzić pracownicy, gdy domownicy przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
  4. Przebywając w budynku szkoły uczniowie oraz pracownicy muszą zakrywać usta i nos w przestrzeniach wspólnej użyteczności jak: ciągi komunikacyjne (korytarze, klatki schodowe), sekretariat, biblioteka, gabinet pielęgniarki, pokój nauczycielski, pomieszczenia socjalne, toalety.
  5. Uczniowie, nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi, przebywając na terenie szkoły muszą unikać gromadzenia się i ścisku oraz starać się zachować dystans od innych osób.
  6. Do oddziałów przedszkolnych znajdujących się na parterze wejściem/wyjściem są drzwi ewakuacyjne na placu zabaw. Oddziały 0 i klasy 1-8 wchodzą wejściem głównym.
  7. Do szkoły mogą wejść rodzice dzieci oddziałów przedszkolnych, klas 1 oraz uczniów niepełnosprawnych (jeśli poziom funkcjonowania dziecka tego wymaga) z zastrzeżeniem zasady jeden rodzic –jedno dziecko. Wszystkie osoby postronne, przy wejściu zobowiązane są do dezynfekcji rąk lub noszenia rękawiczek ochronnych, a także zakrywania nosa i ust oraz poddaniu się pomiarowi temperatury.
  8. Dla każdego oddziału została przypisana osobna sala, w której uczniowie przebywają stale. Wyjątek stanowią zajęcia w sali komputerowej oraz praca w grupach międzyoddziałowych. W wyznaczonych salach lekcyjnych uczniowie nie musza zasłaniać ust i nosa.
  9. W sali komputerowej uczniowie pracują w rękawiczkach z zakrytymi ustami i nosem.
  10. W czasie zajęć międzyoddziałowych uczniowie pozostają w wyznaczonej części sali, osobno każdy oddział i nie przemieszczają się. Należy bezwzględnie zachować odstęp 1,5 między uczniami z innego oddziału.
  11. Przerwy śródlekcyjne i międzylekcyjne uczniowie spędzają w salach, na korytarzu tuż przy salach wyznaczonych lub na powietrzu. Każdorazowo uczniowie znajdują się pod opieką nauczyciela.
  12. Nauczyciele przechodzą z sali do sali prowadząc lekcje w różnych oddziałach. Nauczyciel w trakcie zajęć zachowuje odległość od dzieci minimum 1,5 lub zakrywa usta i nos. Każdorazowo nauczyciel czyści dezynfekuje po sobie biuro przed opuszczeniem stanowiska.
  13. Bez wyraźnej konieczności uczniowie nie przemieszczają się po szkole.
  14. Na tablicy ogłoszeń przy wejściu do szkoły znajdują się numery telefonów do organu prowadzącego, stacji sanitarno-epidemiologicznej oraz służb medycznych, z którymi należy się skontaktować w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych wskazujących na COVID-19
    u osoby znajdującej się na terenie szkoły.
  15. Nauczyciele pracujący w kilku szkołach są zobowiązani do bieżącego informowania dyrektorów wszystkich placówek o wystąpieniu podejrzenia COVID 19 w szkołach, w których pracuje.
  16. Szkoła zapewnia:
    • Sprzęt, środki czystości i do dezynfekcji, które zapewnią bezpieczne korzystanie z pomieszczeń szkoły, placu zabaw, boiska oraz sprzętów i przedmiotów znajdujących się w szkole;
    • Płyn do dezynfekcji rąk - przy wejściu do budynku, na korytarzu oraz w miejscu przygotowywania posiłków i w pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia świetlicowe i w szatni;
    • Bezdotykowy termometr; (termometr dotykowy też jest dopuszczony, należy go dezynfekować po każdym użyciu);
    • Plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych oraz instrukcje dotyczące prawidłowej dezynfekcji rąk przy dozownikach z płynem;
    • Pomieszczenie do izolacji osoby, u której stwierdzono objawy chorobowe wskazujące na chorobę zakaźną, zaopatrzone w maseczki ochronne, rękawiczki jednorazowe i przyłbicę, fartuch ochronny oraz płyn do dezynfekcji rąk (przed wejściem do pomieszczenia);
    • Kosze na odpady zmieszane z workami, do których wrzucane są zużyte środki ochrony osobistej jak maski, rękawiczki.
  17. Dyrektor:
    • Zaznajamia pracowników oraz rodziców (informacja przesyłana za pomocą poczty elektronicznej, e-dziennika) uczniów ze stosowanymi w szkole metodami ochrony uczniów przed Covid-19 oraz niniejszymi procedurami zapewniania bezpieczeństwa.
    • Nadzoruje prace porządkowe wykonywane przez pracowników szkoły zgodnie z powierzonymi im obowiązkami;
    • Dba o to, by w salach, w których spędzają czas uczniowie nie było przedmiotów, sprzętów, których nie da się skutecznie umyć lub dezynfekować;
    • Prowadzi komunikację z rodzicami dotyczącą bezpieczeństwa uczniów w placówce;
    • Kontaktuje się z rodzicem/rodzicami/opiekunem prawnym/opiekunami prawnymi – telefonicznie, w przypadku stwierdzenia podejrzenia choroby u ich dziecka;
    • Informuje organ prowadzący o zaistnieniu podejrzenia choroby u ucznia, pracownika szkoły;
    • Współpracuje ze służbami sanitarnymi – w przypadku podejrzenia zakażenia Covid-19 oraz w przypadku podejmowania decyzji o zmianie systemu nauczania – hybrydowy (nauka stacjonarna + nauczanie zdalne), przy pomocy środków komunikacji na odległość;
    • Instruuje pracowników o sposobie stosowania procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia u ucznia i pracownika szkoły;
    • Zapewnia taką organizację pracy szkoły, która uniemożliwi znaczne gromadzenie się uczniów w tych samych pomieszczeniach na terenie szkoły;
    • Zawiesza częściowo (wybrane oddziały) lub całościowo zajęcia stacjonarne w szkole, po uzyskaniu zgody organu prowadzącego szkołę i uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego wprowadza w szkole odpowiednio wariant B (kształcenie mieszane – hybrydowe – zajęcia stacjonarne i zdalne) lub C (kształcenie zdalne) pracy szkoły.
  18. Każdy pracownik placówki zobowiązany jest:
  • Stosować zasady profilaktyki zdrowotnej w formie:
    1. Regularnego mycia rąk przez 20 sekund mydłem i wodą lub środkiem dezynfekującym zgodnie z instrukcją zamieszczoną w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych,
    2. Kasłania, kichania w jednorazową chusteczkę lub wewnętrzną stronę łokcia,
    3. Unikania skupisk ludzi,
    4. Unikania dotykania oczu, nosa i ust,
    5. Unikania kontaktu z osobami, które źle się czują;
  • Dezynfekować lub umyć ręce zgodnie z instrukcją wywieszoną w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych niezwłocznie po wejściu do budynku placówki;
  • Zostawiać okrycie wierzchnie w miejscu do tego przeznaczonym;
  • Informować dyrektora lub osobę go zastępującą o wszelkich objawach chorobowych, wskazujących na chorobę dróg oddechowych u ucznia (w szczególności kaszel, gorączka);
  • Unikać organizowania większych skupisk uczniów z różnych klas w jednym pomieszczeniu;
  • Poinformować dyrektora szkoły o z istotnych problemach zdrowotnych, które zaliczają go do grupy tzw. podwyższonego ryzyka i tym samym mają wpływ na potencjalnie cięższe przechodzenie zakażenia koronawirusem, celem umożliwienia dyrektorowi wprowadzenia odpowiedniej organizacji pracy szkoły. Pracownik zobowiązany jest przedstawić dyrektorowi dokument, który może potwierdzić, że pracownik ma istotne problemy zdrowotne - do wglądu. Istotnymi problemami zdrowotnymi w tym przypadku są: cukrzyca, choroby układu krążenia, nadciśnienie tętnicze, choroby płuc - astma, zaburzenia odporności;
  • Wyrzucać zużyte jednorazowe środki ochrony osobistej (maseczki, jednorazowe rękawiczki) do zamykanych, wyłożonych workiem foliowych koszy znajdujących się w łazienkach na odpady zmieszane;
  • Postępować zgodnie z przepisami wprowadzonymi Procedurami bezpieczeństwa.
  1. Personel kuchenny oraz pracownicy administracji powinni unikać bezpośredniego kontaktu z uczniami oraz nauczycielami.
  2. Nauczyciele odbywający zajęcia z uczniami:
  • Kontrolują warunki do prowadzenia zajęć - objawy chorobowe sugerujące infekcję dróg oddechowych u uczniów, dostępność środków czystości, zbędne przedmioty przynoszone przez uczniów i inne zgodnie z przepisami dot. bhp;
  • Sprawują opiekę nad uczniami w czasie przerw zgodnie z harmonogramem dyżurów, w tym w miarę możliwości zapewniają uczniom możliwość korzystania ze szkolnego boiska lub z pobytu na świeżym powietrzu;
  • Edukują uczniów z zasad profilaktyki zdrowotnej oraz zasad bezpieczeństwa obowiązujących na ternie szkoły, tj. dbają o to, by uczniowie regularnie myli ręce w tym po skorzystaniu z toalety, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza, zgodnie z instrukcją wywieszoną przy dozownikach z płynem;
  • Wietrzą salę, po odbyciu zajęć a, jeśli jest to konieczne także w czasie zajęć;
  • Ograniczają aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami – także w czasie zajęć wychowania fizycznego;
  • Dbają o to, by uczniowie nie wymieniali się przyborami szkolnymi, a swoje rzeczy (podręczniki, przybory szkolne) trzymali na przypisanej ławce, w swoim tornistrze/plecaku/torbie
  • Dbają o to, by uczniowie przestrzegali zasad bezpieczeństwa przy wyjściu poza teren szkoły i obowiązujących tam procedur w związku z wystąpieniem COVID-19;
  • Utrzymują kontakt z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów przede wszystkim za pomocą środków komunikacji na odległość, a w miarę potrzeb osobisty – z zachowaniem zasad bezpieczeństwa – m.in. co najmniej dystans 1,5 m.
  1. Nauczyciele bibliotekarze:
  • Pilnują, aby uczniowie nie gromadzili się w bibliotece uniemożliwiając swobodne przemieszczanie się z zachowaniem dystansu 1,5 m;
  • Książki i inne materiały wydają bezpośrednio osobie zamawiającej;
  • Odkładają zdane przez uczniów i nauczycieli książki i inne materiały w wyznaczone do tego miejsce na okres 48 godzin, a po tym czasie odkładają je na półkę zgodnie z pierwotnym ich układem.
  • Pilnują, aby uczniowie nie wchodzili między regały z książkami i nie korzystali z książek oraz innych materiałów (również pracownicy), które odbywają 48 godzinną kwarantannę;
  1. Osoby sprzątające w placówce:
    • Pracują w rękawiczkach;
    • Myją i dezynfekują ręce po każdej czynności związanej ze sprzątaniem, myciem, itd.;
    • Dezynfekują toalety, miejsca użyteczności wspólnej – co godzinę, w każdym dniu pracy szkoły, a urządzenia na placu zabaw po każdej grupie dzieci;
    • Dbają na bieżąco o czystość urządzeń sanitarno-higienicznych;
    • Wietrzą korytarze szkolne – raz na godzinę;
    • Po każdym dniu myją detergentem i/lub dezynfekują:
      1. ciągi komunikacyjne – myją;
      2. poręcze, włączniki światła, klamki, uchwyty, poręcze krzeseł, siedziska i oparcia krzeseł, blaty stołów, biurek z których korzystają dzieci i nauczyciele, drzwi wejściowe do placówki, szafki w szatni (powierzchnie płaskie), kurki przy kranach – myją i dezynfekują;
      3. sprzęt wykorzystywany na sali sportowej oraz jej podłogę– myją i/lub dezynfekują;
      4. sprzęt, pomoce dydaktyczne, zabawki pozostawiane w salach dydaktycznych w wyznaczonych miejscach;
    • Przeprowadzając dezynfekcję postępują zgodnie z instrukcją i zaleceniami wskazanymi na opakowaniu przez producenta środka dezynfekującego;
    • Wietrzą pomieszczenia, w których odbyła się dezynfekcja, tak aby nie narażać dzieci ani pracowników na wdychanie oparów;
    • Wypełniają Kartę dezynfekcji pomieszczenia.
  2. Woźna/y/:
  • Mierzy temperaturę każdej osobie wchodzącej do szkoły;
  • Dba o to, by osoby przychodzący do szkoły dezynfekowały ręce przy wejściu do placówki;
  • Pilnuje, aby na teren placówki osoby spoza szkoły wchodziły tylko, jeśli mają one zakryte usta i nos oraz jednorazowe rękawiczki na rękach lub dokonały dezynfekcji rąk przy wejściu do placówki;
  • Wskazuje osobom z zewnątrz placówki obszar, w którym mogą przebywać z zachowaniem dystansu od innych osób, co najmniej 1,5 metra.

 

Procedura komunikacji z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów szkoły

  1. W okresie epidemii kontakt z rodzicami/opiekunami prawnymi odbywa się głównie za pomocą środków komunikacji na odległość – telefon, e-mail, e-dziennik. W przypadku funkcjonowania szkoły w wariancie C (kształcenie zdalne) jest to jedyny sposób komunikacji z nauczycielami prowadzącymi zajęcia z uczniem.
  2. Rodzic/opiekun prawny na spotkanie bezpośrednie, rozmowę umawia się z nauczycielem za pomocą środków komunikacji na odległość – telefon, e-mail, e-dziennik. W bezpośrednim kontakcie z nauczycielem rodzic ma obowiązek założyć́ osłonę ust i nosa oraz zachować́ dystans wynoszący min. 1,5 metra. Spotkanie odbywa się w miejscu zapewniającym utrzymanie dystansu między rozmówcami, ale również innymi osobami, które mogą przebywać w tym samym pomieszczeniu co rozmówcy. Spotkanie, rozmowa nie może się odbywać podczas przerwy, kiedy nauczyciel pełni dyżur.
  3. W szczególnych przypadkach rodzic/opiekun prawny może odbyć spotkanie ad hoc z nauczycielem za jego zgodą i wiedzą na terenie szkoły bez konieczności wcześniejszego umawiania się, z zachowaniem zasad opisanych w ust.2 i 4.
  4. Wchodząc na teren szkoły, rodzic/prawny opiekun zobowiązany zgłosić pracownikowi spotkanie z nauczycielem podając swoje dane (imię i nazwisko) oraz nazwisko nauczyciela, z którym jest umówiony. Pracownik szkoły wpisuje dane do księgi wejść́ szkoły.
  5. Pracownik szkoły może prosić o potwierdzenie danych osobowch rodzica/prawnego opiekuna, który zgłasza spotkanie z nauczycielem na terenie placówki.
  6. Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do podania szkole numeru telefonu do kontaktu i aktualizowania go, w przypadku wystąpienia zmiany danych kontaktowych. Aktualne numery kontaktowe zbiera na początku wychowawca klasy, a w razie zmiany w ciągu roku szkolnego należy nowy numer podać w sekretariacie szkoły – sekretarz szkoły przekazuje informację dotyczącą zmiany wychowawcy klasy.
  7. Z pielęgniarką̨ szkolną rodzic/opiekun prawny może kontaktować́ się̨ telefonicznie w godzinach jej pracy tj. w poniedziałek, czwartek i piątek od 8.00 do 15.00 oraz bezpośrednio w sytuacjach szczególnych po spełnieniu wymagań́ określonych w pkt. 2, 3,4.
  8. W przypadku pojawienia się objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych u dziecka w czasie zajęć odbywających się na terenie szkoły rodzic zostanie poinformowany telefonicznie na wskazany przez siebie numer telefonu o konieczności niezwłocznego odbioru dziecka ze szkoły.

Procedura przyprowadzania i odbiór uczniów ze szkoły

  1. Na teren budynku szkoły może wchodzić uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, którego może odprowadzić do szkoły tylko jeden opiekun (rodzic, opiekun, osoba upoważniona).
  2. Zgodnie z wytycznymi GIS nie można do szkoły wysyłać́ ucznia, u którego w rodzinie któryś z domowników przebywa na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
  3. Opiekun(przyprowadzający/odbierający ucznia) może przebywać tylko w części wspólnej szkoły tj.: hol na parterze.
  4. Opiekun przebywając w budynku szkoły musi stosować środki ochronne zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie: tj: osłona nosa i ust, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk przy wejściu do szkoły.
  5. Opiekun zobowiązany jest do zachowania dystansu od pracowników szkoły oraz innych opiekunów i uczniów - co najmniej 1,5 m.
  6. Dziecko nie może wnosić do budynku szkoły przedmiotów, które nie są niezbędne do zajęć, w których uczeń bierze udział, wyjątek stanowią dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami - rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest do regularnego czyszczenia przedmiotów przynoszonych przez uczniów.
  7. Pracownik dyżurujący przy szatni w miarę możliwości dba o to, by dzieci z różnych oddziałów nie stykały się ze sobą i unikały ścisku.
  8. W przypadku stwierdzenia przez pracownika wpuszczającego objawów chorobowych (wskazujących na chorobę dróg oddechowych) u ucznia pracownik nie odbiera dziecka, pozostawia je rodzicom i informuje dyrektora lub osobę go zastępującą o zaistniałej sytuacji. Dyrektor lub osoba go zastępująca kontaktuje się (telefonicznie) z rodzicami/opiekunami dziecka i informuje o konieczności kontaktu z lekarzem oraz prosi o informację zwrotną dotycząca zdrowia dziecka. W przypadku gdy dziecko samo przyszło do szkoły, uczeń izolowany jest w specjalnie do tego przeznaczonym pomieszczeniu, osoba, która zaobserwowała objawy informuje o tym fakcie dyrektora, zaś dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona kontaktuje się z rodzicami, informując o konieczności odbioru dziecka i kontaktu z lekarzem.
  9. Odbiór dziecka następuje po podaniu przez rodzica/opiekuna prawnego/osoby upoważnionej imienia i nazwiska dziecka pracownikowi szkoły, który odpowiada za odprowadzanie uczniów do części wspólnej.
  10. Opuszczając placówkę uczeń odprowadzany jest do rodzica/opiekuna prawnego/osoby upoważnionej przez pracownika szkoły, który oczekuje przy drzwiach wejściowych.
  11. Rodzic/opiekun prawny/osoba upoważniona do odbioru dziecka nie przebywa na terenie szkoły dłużej niż jest to konieczne.

Procedura organizacji bezpiecznego żywienia

  1. Szkoła zapewnia uczniom szkoły możliwość spożycia ciepłego posiłku w czasie ich pobytu na terenie placówki.
  2. Posiłki przygotowywane są na terenie szkoły przy zachowaniu wszelkich niezbędnych środków higieny.
  3. Pracownicy kuchni:
  • Dezynfekują ręce przed każdym wejściem do pomieszczenia, gdzie przygotowywane są posiłki;
  • Myją ręce:
    1. przed rozpoczęciem pracy,
    2. przed kontaktem z żywnością, która jest przeznaczona do bezpośredniego spożycia, ugotowana, upieczona, usmażona,
    3. po obróbce lub kontakcie z żywnością surową, nieprzetworzoną,
    4. po zajmowaniu się odpadami/śmieciami,
    5. po zakończeniu procedur czyszczenia/dezynfekcji,
    6. po skorzystaniu z toalety,
    7. po kaszlu, kichaniu, wydmuchaniu nosa,
    8. po jedzeniu, piciu;
  • Myją ręce zgodnie z instrukcją zamieszczoną w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych;
  • Odbierając produkty dostarczane przez osoby z zewnątrz, zakładają rękawiczki oraz maseczki ochronne;
  • Wyrzucają rękawiczki/myją rękawiczki, wyrzucają maseczki i wyrzucają wszelkie opakowania, w których zostały dostarczone produkty do worka na śmieci i zamykają go szczelnie; jeśli rozpakowanie produktu w danym momencie nie jest możliwe lub musi on pozostać w opakowaniu, pracownik kuchni myje/dezynfekuje opakowanie;
  • Przygotowując posiłki zachowują od siebie bezpieczny dystans - co najmniej 1,5 metra;
  • Po zakończonej pracy, dezynfekują blaty kuchenne oraz inne sprzęty, środkami zapewnionymi przez dyrektora;
  • Myją naczynia, sztućce w zmywarce w temperaturze 60 stopni C przy użyciu detergentów do tego służących/wyparzają naczynia i sztućce, którymi były spożywane posiłki.
  1. Uczniowie spożywają posiłki w pomieszczeniu do tego przeznaczonym według ustalonego harmonogramu.
  2. Przed wejściem do pomieszczenia, w którym mają spożywać posiłek uczniowie zobowiązani są umyć lub zdezynfekować ręce zgodnie z instrukcja widniejącą w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych.
  3. W salach, w których odbywa się konsumpcja usuwa się przedmioty takie jak: cukiernica, solniczka, wazoniki, jednorazowe sztućce). Uczeń w razie potrzeby prosi osobę z obsługi o wydanie niezbędnego przedmiotu.
  4. Po zakończeniu spożywania posiłku przez daną turę uczniów wyznaczony pracownik dezynfekuje powierzchnię stołów oraz krzesła (poręcze, oparcia, siedziska), przy których spożywane były posiłki. Pracownik dokonuje dezynfekcji w rękawiczkach ochronnych i osłonie ust oraz nosa. Po zakończonej dezynfekcji wyrzuca zużyte środki ochrony osobistej do pojemnika do tego przeznaczonego z workiem na odpady zmieszane. Po zakończonej dezynfekcji pracownik/pracownicy zobowiązani są do umycia rąk zgodnie z instrukcją zamieszczoną w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych.

Procedura postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia COVID-19

  1. W szkole wyznaczone zostało pomieszczenie do izolacji osoby (sala nr 4), u której stwierdzono objawy chorobowe sugerujące infekcję dróg oddechowych.. Pomieszczenie to zostało zaopatrzone w maseczki, rękawiczki i przyłbicę, fartuch ochronny oraz płyn do dezynfekcji rąk (w oraz przed wejściem do pomieszczenia).
  2. W przypadku stwierdzenia objawów chorobowych u dziecka, które wskazują na infekcję dróg oddechowych (w przypadku COVID-19 takich jak kaszel, gorączka – temperatura ciała mierzona termometrem bezdotykowym powyżej 37,5 stopnia Celsjusza, duszności), dziecko jest niezwłocznie izolowane od grupy – służy do tego specjalnie przygotowane pomieszczenie (izolatka – sala nr 4) .(w przypadku braku miejsca w pomieszczeniu należy odizolować dziecko – dystans od innych osób co najmniej 2 metry).
  3. Pracownik, który zauważył objawy chorobowe, informuje o tym dyrektora lub osobę go zastępującą.
  4. Dyrektor lub wyznaczona przez dyrektora osoba kontaktuje się niezwłocznie – telefonicznie z rodzicem/rodzicami/opiekunem/opiekunami dziecka i wzywa do niezwłocznego odbioru dziecka z placówki informując o powodach.
  5. W przypadku ignorowania prośby o odbiór dziecka podejrzanego o zarażenie, Dyrektor ma prawo powiadomić o tym fakcie Policję, Sąd Rodzinny oraz Powiatową Stację Epidemiologiczną.
  6. Dziecko w izolacji przebywa pod opieką pracownika szkoły, który zachowuje wszelkie środki bezpieczeństwa – przed wejściem i po wyjściu z pomieszczenia dezynfekuje ręce, przed wejściem do pomieszczenia zakłada maseczkę ochronną i rękawiczki.
  7. Rodzice izolowanego ucznia odbierają ucznia ze szkoły z zachowaniem środków bezpieczeństwa (zachowują dystans co najmniej 1,5 metra od osoby przekazującej dziecko, mają osłonę nosa i ust, dezynfekują ręce lub noszą rękawiczki ochronne). Dziecko do rodziców przyprowadza wyznaczony pracownik szkoły. Dziecko wychodząc z pomieszczenia, w którym przebywało w izolacji wyposażone zostaje w osłonę ust i nosa.
  8. W przypadku wystąpienia u pracownika szkoły będącego na stanowisku niepokojących objawów sugerujących zakażenie COVID-19, pracownik niezwłocznie przerywa swoją pracę i informuje dyrektora lub osobę wyznaczoną o podejrzeniu – zachowując stosowny dystans i środki ostrożności, aby nie dochodziło do przenoszenia zakażenia. Pracownik kontaktuje się z lekarzem opieki zdrowotnej celem uzyskania teleporady, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni COVID-19.
  9. Dyrektor lub osoba wyznaczona zawiadamia powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną (numer znajduje się na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim/ sekretariacie/ holu przy wejściu do szkoły) i wprowadza do stosowania na terenie placówki instrukcji i poleceń przez nią wydawanych.
  10. Obszar, w którym przebywał i poruszał się uczeń/pracownik z podejrzeniem zakażenia COVID-19 jest niezwłocznie skrupulatnie myty, a powierzchnie dotykowe, takie jak klamki, włączniki światła, poręcze, są dezynfekowane przez osobę do tego wyznaczoną. Osoby przeprowadzające mycie/dezynfekcję korzystają ze środków ochrony osobistej (osłona nosa, ust, rękawice ochronne), za po zakończonej pracy zużyte środki wyrzucają do kosza przeznaczonego na tego typu odpady zmieszane i myją ręce zgodnie z instrukcją zamieszczoną w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych.
  11. Pomieszczenie, które przeznaczone było do izolacji osoby z objawami chorobowymi po opuszczeniu go przez osobę z objawami, jest myte i dezynfekowane są powierzchnie dotykowe.
  12. Dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona sporządza listę osób, z którymi osoba podejrzana o zakażenie miała kontakt, aby w razie potrzeby przekazać ją powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
  13. Dyrektor wraz z organem prowadzącym na podstawie wytycznych, instrukcji powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej podejmują decyzję odnośnie dalszych działań w przypadku stwierdzenia na terenie placówki zakażenia zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
  14. W przypadku uzyskania informacji od rodziców lub pracowników o potwierdzonym zarażeniu wirusem COVID-19 u osoby, która przebywała w ostatnim tygodniu w placówce, Dyrektor niezwłocznie informuje organ prowadzący i kontaktuje się z powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną celem uzyskania wskazówek, instrukcji do dalszego postępowania.
  • Dyrektor lub upoważniona przez niego osoba prowadzi Rejestr występujących w szkole zdarzeń chorobowych wskazujących na infekcje dróg oddechowych uczniów i pracowników, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej Procedury. Rejestr prowadzony jest tylko w wersji papierowej, na podstawie zgłoszonych przez pracowników przypadków chorobowych.