Od stycznia 2020 r. uczniowie SP 63 realizują międzynarodowy projekt "Develop our  European heritage" na platformie e-twinning. Projekt skoncentrowany jest na wspólnym odkrywaniu  przez  uczniów z różnych krajów europejskich rozmaitych aspektów tradycji i dziedzictwa związanego z własną  kulturą  oraz obyczajowością krajów zagranicznych. Głównym celem programu jest uświadamianie i  wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty europejskiej i podtrzymanie tradycji. Program nastawiony jest również na rozwijanie umiejętności komunikowania się w języku angielskim z  wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, rozwijanie kreatywności u dzieci, wzbudzanie  tolerancji oraz zwiększenie motywacji do nauki języków obcych.  Każdego miesiąca uczniowie mają do zrealizowania zadanie – challange. Pierwszym naszym działaniem  było stworzenie krótkich opisów własnej osoby (m.in. tego, skąd pochodzimy, co lubimy, jaka jest nasza  szkoła) w formie prezentacji multimedialnych.  Następnie na lekcji języka angielskiego tworzyliśmy logo,  które miało symbolizować nazwę projektu, tj. "Develop our European heritage". Podczas realizacji tego  przedsięwzięcia uczniowie wykazali się niesamowitą pomysłowością i pracowitością. W przyszłości czeka  nas przygotowanie prezentacji na temat wylosowanego kraju z partnerskiej szkoły, w której przedstawimy  jego sztukę, kulturę, tradycje, historię, i kuchnię. Następnie będziemy tworzyć quiz na temat wskazanego  kraju. Na zakończenie projektu każda grupa przeprowadzi lekcję online na wybrany przez siebie temat.  Oprócz wymiany doświadczeń językowych, uczesnicy mają możliwość nawiązania bezpośredniej relacji z  równieśnikami z krajów obcojęzycznych. Jest to również doskonała okazja do integracji naszych uczniów  poprzez zabawę i naukę jednocześnie. W projekcie biorą udział placówki edukacyjne z Turcji,  Bułgarii, Holandii, Włoch, Hiszpanii, Ukrainy, i Czech.  Realizacją projektu zajmuje się klasa 5a i 5b.

 

Cambridge English Penfriends

W roku szkolnym 2019/20 uczniowie z klas 4, 5 i 8  dołączyli do międzynarodowego projektu ‘’Cambridge English Penfriends’’ wspieranego przez Cambridge English Language Assessment. Projekt polega na wymianie pocztówek online z uczniami z całego świata, dla których język angielski jest językiem obcym. Dzięki temu dzieci mają możliwość doskonalenia sprawności językowych, poznawania nowych kultur i zawierania znajomości z rówieśnikami z krajów zagranicznych. Uczestnicy projektu wymieniając informacje o sobie, swoim otoczeniu, uczą się współpracy oraz integrują się społecznie i kulturowo.Nasi uczniowie korespondują obecnie z uczniami z Niemiec, Brazylii, Indii, czy Włoch. Prace naszej młodzieży zostały wyróżnione na stronie internetowej projektu, na której mogą je podziwiać uczniowie z innych krajów i nadsyłać zgłoszenia do chęci współpracy z nami. Planujemy rozpocząć współpracę z placówkami zinnych państw, np. Turcji, Hiszpanii, Łotwy.Projekt wzbudza ogromne zainteresowanie uczniów kulturą i obyczajami występującymi w innych krajach oraz rozwija umiejętności plastyczne.

https://penfriends.cambridgeenglish.org/

 

W ramach szkolnego projektu “W roli głównej...” klasa 2b zaprezentowała walory marchewki.

Cały tydzień dostępne były kolorowanki, labirynty, zagadki i krzyżówki, tekst piosenki “Marchewkowe pole” oraz przepisy na przysmaki z wykorzystaniem tego warzywa. W holu szkoły stanęła tablica z wypisanymi najważniejszymi informacjami na temat marchewki. W  czwartek uczniowie i pracownicy naszej szkoły mieli okazję degustacji pysznego, świeżo wyciskanego soku marchewkowego. 

 

W ramach orientacji zawodowej klasa 2b udała się z wizytą do pobliskiej siedziby Straży Pożarnej. Uczniowie mieli okazję zapoznać się ze sprzętem używanym podczas akcji gaśniczo-ratowniczych. Każde dziecko usiadło w kabinie wozu strażackiego, obejrzało z bliska kamerę termowizyjną i inne przyrządy potrzebne strażakom w codziennej pracy. Dzieci utrwaliły sobie numery telefonów alarmowych, uczestniczyły w próbnym alarmie i dowiedziały się, ile czasu zajmuje strażakom przygotowanie się do wyjazdu. 

Na zakończenie wręczyły własnoręcznie wykonaną kartkę z podziękowaniami. 

 

 

Obchody tego święta zorganizowane były w naszej klasie 9 marca, w poniedziałek.

Na dziewczynki czekały liczne konkursy, m.in. wypicie soku z cytryny, wbijanie gwoździ, dumuchanie balonów,  rozpoznawanie marek samochodów. Po wspólnej zabawie chłopcy złożyli koleżankom życzenia i wręczyli drobne upominki. 

Podkategorie