Woda

 
W ramach projektu „Gang Fajniaków” klasa 3b ze Szkoły Podstawowej nr 63 im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców z Oddziałami Integracyjnymi omówiła żywioł Woda. Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od burzy mózgów na temat omawianego żywiołu. Woda to życie. Uczniowie dowiedzieli się z jakiej ilości wody składa się ciało człowieka. Ile wody każdego dnia należy pić aby nas organizm   był zdrowy i była prawidłowa przemiana materii. Podzieliliśmy się informacjami na temat tego jakie mamy źródła i zbiorniki wody na ziemi oraz która woda nadaje się do spożycia dla ludzi i zwierząt. Dzieci oglądały globus sprawdzały jak duży obszar naszej planety zajmuje woda. Omawiane było również zagrożenie jakie wynika z topnienia lodowców w związku z globalnym ociepleniem klimatu. Dużo czasu poświęciliśmy rozmowie na temat tego w jaki sposób ludzie zanieczyszczają wodę oraz jak możemy o nią dbać. Nie pominęliśmy również ważnego tematu oszczędzania wody. Uczniowie podzielili się między sobą swoją szeroką wiedzą na ten temat. Nauczyliśmy się również na czym polega obieg wody w przyrodzie. Nie zapomnieliśmy także o czytaniu „Oszczędzaj kropelkę”. Jak zwykle wykonaliśmy serię eksperymentów, do których należała „wędrująca woda” oraz „woda przybiera kształt naczynia”. W ramach zajęć plastycznych dzieci wykonały „recyklingowe łódki” z nakrętek po butelkach. Urządziliśmy sobie później wyścigi wykorzystując dwa żywioły, a mianowicie wodę i powietrze. Dodatkowo uczniowie wykonali prace plastyczne dotyczące obiegu wody w środowisku. Dla chętnych było również malowanie na wodzie gdzie za pomocą lakierów do paznokci rozlanych w wodzie powstawały wyjątkowe – oryginalne kompozycje, które później przenoszony były na kartkę papieru. Dzieci mogły również „malować wodą” wykorzystując kolorowanki wodne.
 

  

Klasa 3b ze Szkoły Podstawowej nr 63 im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców z Oddziałami Integracyjnymi w ramach projektu „Gang Fajniaków” omówiła żywioł Ziemia.  Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od oglądania filmu edukacyjnego dotyczącego Ziemi. Uczniowie mieli okazje zapoznać się z procesami jakie zachodzą na naszej planecie, obejrzeć zwierzęta i rośliny dla których Ziemia jest również domem. Dodatkowo ukazane zostały zagrożenia, zmiany jakie następują poprzez m.in. działalność człowieka  i sposobów dbania o naszą planetę. Omówiliśmy co każdy z nas może zrobić na co dzień w swoich domach aby żyło nam się zdrowiej i lepiej. Na tablicy każde dziecko mogło narysować to co kojarzy mu się po prezentacji z ziemią. Nie zapomnieliśmy o czytaniu fajniakowej historii dotyczącej żywiołu. Wykonaliśmy eksperyment „wulkan”, który bardzo przypadł spodobał się uczniom. W ramach zajęć każde dziecko otrzymało szczepkę kwiatka i z pomocą nauczyciela  zasadziło roślinkę do małej doniczki. Tym działaniem postanowiliśmy upiększyć naszą klasę oraz poprawić w niej dotlenienie. Dodatkowo chcemy aby dzieci wyrobiły nawyk dbania o środowisko i naukę odpowiedzialności. Rośliny są personalnie przypisane do każdego dziecka przez cały rok szkolny będą o nią dbały a w czerwcu zabiorą je do swoich domów aby kontynuował projekt w domach. Dzieci otrzymały od nauczycieli kolorowanki związane z Ziemią. Druga cześć projektu Ziemia odbyła się  w terenie przed naszą szkołą. Tam dzięki sieci sklepów BIEDRONKA cała klasa zasadziła cebulki otrzymanych krokusów, tulipanów i hiacyntów. Dokonaliśmy więc „Rewolucji krokusowej z Biedronką” Teraz oczekujemy wiosny i wypatrujemy pierwszych kwiatów. Wspólnie możemy więcej, los naszej planety jest w naszych rękach.

  

W ramach projektu Gang Fajniaków pierwszy omówiony przez klasę 3b ze SP 63 im. Związku  Marynarzy i Portowców w Szczecinie żywioł to Powietrze. Jest bezbarwne i bezwonne, nie posiada smaku i nie przewodzi prądu, każdy uczeń wie że w jego składzie jest m.in. tlen bez którego nie byłoby życia. Podczas zajęć rozmawialiśmy o zanieczyszczeniach powierza i sposobach dbania o nie. Przy tej okazji omówiliśmy jak należy prawidłowo segregować odpady i  ile czasu zajmuje rozkładanie się różnych materiałów i jak można zmniejszyć ilość śmieci w naszym otoczeniu. Rozmawialiśmy jak na jakość powietrza wpływa ilość emisji gazów do atmosfery czyli np. jazda samochodem czy palenie w piecach węglowych. Skąd się bierze smog i jaki ma to wpływ na nasze zdrowie i życie. Dzieci wymieniały także sposoby wykorzystania wiatru w środowisku (np. elektrownie wiatrowe). Wykonaliśmy serię eksperymentów. Uczniowie podtrzymywali balony w górze za pomocą powietrza z suszarki, siadały na powietrzu (balonie), wprawiały w ruch bibułę w woreczkach za pomocą dmuchania w słomkę. Próbowaliśmy również złapać powietrze w ręce i uformować z niego różne rzeczy. Czytaliśmy historię o idealnym świecie „Ekozakątek”. Po odczytaniu tekstu wyciągnęliśmy z dziećmi wniosek, że we współczesnym świecie taki idealny, ekologiczny świat nie istnieje i tylko my możemy starać się jak najlepiej dbać o środowisko i uczyć innych jak to robić. W ramach zajęć plastycznych wykonaliśmy różnokolorowe wiatraki oraz ręcznie zrobione latawce pięknie ozdobione przez dzieci.  Nasze wynalazki wprawialiśmy w ruch za pomocą powietrza na późniejszej lekcji w-f

Szanowni Państwo,
w związku z rozprzestrzeniającym się ogniskiem koronawirusa w szkole, po uzyskaniu opinii PSSE w Szczecinie, zawieszam działanie placówki na czas od 16.11.20r. do 20.11.2020r. Decyzja dotyczy całej placówki: oddziałów przedszkolnych i szkolnych.
Od poniedziałku pracujemy z dziećmi tylko zdalnie. Na prośbę rodzica sekretariat wystawi zaświadczenie konieczne do uzyskania świadczenia ZUS.
Bardzo proszę obserwować stan zdrowia dzieci i Państwa i w razie jakichkolwiek objawów zgłosić się do lekarza POZ z informacją o możliwości kontaktu z osobami zarażonymi.
Proszę również o informowanie mnie o dodatnich wynikach testów na Covid-19 w przypadku kontaktu z nauczycielem w szkole w ciągu ostatnich 14 dni.

Joanna Połeć-Trusiuk

Dyrektor Szkoły

 

Odzyskiwanie przez Polskę niepodległości było procesem stopniowym i wybór 11 listopada jest dość poważny. Uzasadnieniem może być zbiegnięcie się wydarzeń w Polsce z końcem I wojny światowej na świecie. Dzień 11 listopada ustanowiono Świętem Niepodległości dopiero ustawą z 23 kwietnia 1937, czyli prawie 20 lat po odzyskaniu niepodległości. Narodowe Święto Niepodległości – polskie święto państwowe, obchodzone co roku 11 listopada, "dla upamiętnienia rocznicy odzyskania przez Naród Polski niepodległego bytu państwowego" w 1918 roku po 123 latach od rozbiorów dokonanych przez Austrię, Prusy i Rosję.

Uczniowie klas 4 – 6 na lekcjach plastyki wykonali plakaty upamiętniające odzyskanie przez Polskę niepodległości.

Starsi i młodsi uczniowie szkoły przygotowali teledysk w podziękowaniu dla Chóru "Kombatant" za lata wspólnego świętowania:

https://drive.google.com/file/d/1ksYeK1OmwtSDLwSaCXMtqkiupq34aD7v/view?usp=sharing

 

Podkategorie